Domenii de intervenție

Proiectul "În brațele mamei"-sprijin pentru mamele aflate în pragul disperării
01.10.2013
Anul inaugurării: 2010; Finanțatori: Caritas Viena, Caritas Ambrosiana, Monaco Aide et Presence, Church World Service. Scopul proiectului este asigurarea dreptului fiecărui copil de a crește în familie. Proiectul presupune cazarea în Centrul maternal  a cuplurilor-mamă copil/gravidelor în cazurile de emergență pentru o perioadă determinată. Echipa multidisciplinară elaborează un plan individual de intervenție prin care se urmărește consolidarea relației dintre mamă și copil, formarea deprinderilor de îngrijire a copilului, gestionarea resurselor etc., în vederea creării unui mecanism de viață autonomă; asistarea în comunitate a cuplurilor
Proiectul "Brațele părintești"
07.10.2013
Anul lansării: 2011; Finanțator: Episcopia Ortodoxă Română a Italiei; Scop: susținerea familiilor social-vulnerabile; Descriere: proiectul presupune asistarea la distanță a unor familii social-vulnerabile; lunar acestea beneficiază, după necesitate, de asistență materială (produse alimentare, igienice, rechizite școlare etc), precum și de servicii de asistență juridică, psihologică și sprirituală; Impact: au fost susținute 20 de familii din Chișinău și Orhei.
Apartamentul social „Spre Independență”
07.10.2013
Anul inaugurării: 2007; Finanțatori: Monaco Aide et Presence, Vismara/Caritas Ambrosiana, Caritas Viena; Scop: integrarea socială a orfanilor și orfanilor social; Descriere: anual, câte 6-7 tinere ieșite din sistemul rezidențial, orfane sau din familii dezorganizate, sunt găzduite în cadrul Apartamentului social ”“ stabiliment social din Orhei. Serviciile oferite (asistență socială, psiphologică, spirituală, vocațională etc.) urmăresc creșterea gradului de autonomie personală și socială a tinerelor; Impact: a cincea generație de beneficiare a absolvit în mai 2012, iar în prezent aici se află alte 6 tinere.
Dezvoltăm solidaritatea socială
02.10.2013
Proiectul "Aproape de Aproapele" Anul lansării: 2013 Finanțatori: Caritas Viena (Austria), Caritas Ambrosiana (Italia), Vismara(Italia) Scop: crearea unui mecanism autohton de solidaritate socială prin colectarea bunurilor și redistribuirea acestora persoanelor aflate în dificultate. În cadrul său activează o cantină socială mobilă și un depozit de bunuri. Beneficiari: bătrâni, persoane fără adăpost, familii social-vulnerabile      
Proiectul „Young Diaconia”
10.10.2013
Proiectul „Young Diaconia” Anul lansării: 2007; Finanțator: Caritas Viena; Scop: creșterea numărului de tineri implicați în programele Diaconiei, prin sprijinirea participării lor în diverse activități de voluntariat, în beneficiul comunității; Descriere: prin acest proiect, se valorifică tânărul ca resursă capabilă de a schimba viața comunității, în acest sens a fost formată rețeaua „Orthonet”, formată de grupuri de tineri din diverse parohii ale Mitropoliei Basarabiei; Impact: au fost active 7 grupuri de voluntari (cca 130 de tineri), care s-au implicat în activități sociale la nivel de
Proiectul „Taberele Solidarității”
10.10.2013
Proiectul „Taberele de vară” Anul lansării: 2005; Parteneri: Caritas Ambrosiana și Bambini in Romania; Scop: promovarea voluntariatului și a activităților de animație în zonele rurale; Descriere: taberele de zi sunt organizate de către o echipă formată de voluntari din Italia și Republica Moldova. Programul fiecărei tabere conține: jocuri, activități de educație non-formală pentru copii și activități sociale (asistarea la domiciliu a bătrânilor, activități ecologice etc.). Fiecare tabără durează 6 zile; Impact: au fost organizate 4 tabere de vară în localitățile: Manta (r-nul Cahul), Răzălăi (r-nul
Proiectul „Cooperarea transfrontalieră pentru o viață fără drog”
10.10.2013
Proiectul „Cooperarea transfrontalieră pentru o viață fără drog” Anul lansării: 2011; Scop: prevenirea traficului și consumului de droguriși alcool; Finanțator: Uniunea Europeană prin Programul Operațional Comun România-Ucraina-Republica Moldova; Descriere: activitățile de bază ale proiectului vizează formarea unei rețele primare de intervenție comunitară și dezvoltarea unui program specializat de reabilitare pentru victimele traficului și consumului de droguri/alcool; Impact: 1579 de tineri din 20 de instituții de învățământ au participat la lecții de informare; 20 persoane au beneficiat de consiliere în cele 3 centre specializate din Chișinău, Orhei
Prima   »  Noutăți   »  Știri » COMUNICAT DE PRESĂ: Peste 32 de tone de produse alimentare au fost donate în cadrul campaniei „Masa Bucuriei”
COMUNICAT DE PRESĂ: Peste 32 de tone de produse alimentare au fost donate în cadrul campaniei „Masa Bucuriei”
26.04.2016   1366 Accesări  
   

 

            Chişinău, 26 aprilie 2016

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ 

Peste 32 de tone de produse alimentare au fost donate în cadrul campaniei „Masa Bucuriei”

 

 

Peste 32 tone de produse alimentare au fost colectate în cadrul campaniei „Masa Bucuriei”, desfășurată sâmbătă, 23 aprilie, în întreaga țară. Toate donațiile acumulate se vor transforma în prânzuri calde, distribuite pe parcursul întregului an în șase cantine sociale din țară și în peste o mie de pachete alimentare distribuite persoanelor nevoiașe în preajma sărbătorilor de Paști.

Igor Belei, directorul Misiunii Sociale „Diaconia” a Mitropoliei Basarabiei:  23 aprilie 2016 a fost o filă în istoria consolidării societății. Această acțiune de amploare nu este a Diaconiei, ci un gest de ridicare a fiecărui dintre cei care participă: voluntari, organizatori, parteneri și donatori. Acțiunea „Masa Bucuriei” ne demonstrează că suntem capabili să creștem demnitatea noastră și a celor pe care îi ajutăm. Implicarea în campania „Masa Bucuriei” este un gest de aprindere a speranței în viața persoanelor nevoiașe.

 Campania de Paști „Masa Bucuriei” s-a desfăşurat într-o singură zi, concomitent,  în 17 localități: Chișinău, Bălți, Cahul, Edineț, Căușeni, Cantemir, Ungheni, Ștefan-Vodă, Strășeni, Călărași, Soroca, Hâncești, Dondușeni și altele.

 Campania de colectare a produselor alimentare a avut loc în 70 de magazine din Chișinău și 30 de magazine locale.

 Rezultate: În total, cu implicarea a mii de donatori şi 869 de voluntari, au fost colectate la nivel naţional peste 32 de tone de produse alimentare. Toate donaţiile vor ajunge pe masa celor nevoiaşi sub formă de prânzuri calde distribuite zilnic la şase cantine sociale din ţară şi 1630 de pachete alimentare distribuite în preajma sărbătorilor.

În acest an, pentru prima dată, în campanie au fost implicate, în calitate de voluntari, cinci persoane publice: Vlad Țurcanu, Nicu Țărnă, Andrei Porubin, Cristofor Aldea-Teodorovici și Emilian Galaicu-Păun.

Andrei Porubin, prezentator TV, voluntar în campania „Masa Bucuriei”: Pentru orice om normal, motivația trebuie să fie că eu sunt creștin și, mai cu seamă în postul Sfintelor Paști, trebuie să-ți amintești, de sute de ori pe zi, acest lucru fiindcă este perioada în care poți face un bine. Am acceptat din prima să fiu voluntar în această campanie, fiindcă mi se pare un lucru absolut normal să te gândești nu numai la tine și la burta ta, dar și la sufletul și dispoziția celor mai triști decât noi. În ziua campaniei, eu m-am simțit bine. Am îndemnat lumea să facă o faptă bună și ei își doresc să facă asta- să facă o faptă bună.

Campania de Paști „Masa Bucuriei” 2016 s-a desfăşurat cu binecuvântarea ÎPS Petru, Arhiepiscop al Chişinăului, Mitropolit al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor, cu acordul Ministerului Educaţiei al Republicii Moldova.

Pe parcursul celor trei săptămâni de promovare a campaniei, au fost organizate lecții de solidaritate la care au participat peste 400 de elevi și studenți din  5 instituții de învățământ. Prin intermediul unui joc de rol, elevii au devenit persoane vârstnice și au fost nevoite să împartă pensia mică pe cheltuielile zilnice. Doritorii de a se implica în campania de caritate au fost recrutați pentru a deveni voluntarii ce vor îndemna lumea să doneze produse alimentare pentru sprijinirea bătrânilor.

Misiunea Socială Diaconia aduce mulţumiri speciale voluntarilor, donatorilor şi tuturor celor care au contribuit la organizarea şi desfăşurarea campaniei.

Campania de Paşti a fost organizată cu binecuvântarea ÎPS Petru, Arhiepiscop al Chişinăului, Mitropolit al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor.

Partenerilor: Linella, Unimarket, Green Hills, Velmart, Fourchette, IMC Market, Riga, METRO Cash & Carry, Supermarket Nr. 1, Sanin, Cangurul.md.

Partenerului media general: Jurnal TV și Jurnal FM

Partenerilor media general online: Forum

Partenerilor media: Agora, Radio Chişinău, Radio Noroc, Radio Plai, Radio Moldova, Radio Moldova Tineret, Moldova 1,Ziarul de Gardă, Timpul, Unimedia,  Diez, Zugo, Civic Fest, Știri Locale, Image Studio,Yon Savin Photography, OWH studio, Simpals.

Parteneri locali: 15 parohii ale Mitropoliei Basarabiei, Neoumanist, Regina Pacis,  Fundaţia Caritas Moldova.

  

Persoană de contact:

Ludmila Popescu

Responsabil de relații cu presa

Tel: (+373 22) 46 32 28                                                         

Mob.: 068089865

e-mail: pr@diaconia.md

ludmila.diaconia@gmail.com

site: www.diaconia.md

Tel. (+373 22) 46-32-28, (+373 22) 46-32-31, (+373 22) 46-32-34      Fax.     (+373 22) 46-32-29;
Adresa:   Str. Criuleni 22 (Cartierul Posta Veche), Chisinau, Republica Moldova vezi pe hartă
Total vizitatori: 1210646 |  ieri: 336 |  azi: 197 |  Online: 7