Domenii de intervenție

Proiectul "În brațele mamei"-sprijin pentru mamele aflate în pragul disperării
01.10.2013
Anul inaugurării: 2010; Finanțatori: Caritas Viena, Caritas Ambrosiana, Monaco Aide et Presence, Church World Service. Scopul proiectului este asigurarea dreptului fiecărui copil de a crește în familie. Proiectul presupune cazarea în Centrul maternal  a cuplurilor-mamă copil/gravidelor în cazurile de emergență pentru o perioadă determinată. Echipa multidisciplinară elaborează un plan individual de intervenție prin care se urmărește consolidarea relației dintre mamă și copil, formarea deprinderilor de îngrijire a copilului, gestionarea resurselor etc., în vederea creării unui mecanism de viață autonomă; asistarea în comunitate a cuplurilor
Proiectul "Brațele părintești"
07.10.2013
Anul lansării: 2011; Finanțator: Episcopia Ortodoxă Română a Italiei; Scop: susținerea familiilor social-vulnerabile; Descriere: proiectul presupune asistarea la distanță a unor familii social-vulnerabile; lunar acestea beneficiază, după necesitate, de asistență materială (produse alimentare, igienice, rechizite școlare etc), precum și de servicii de asistență juridică, psihologică și sprirituală; Impact: au fost susținute 20 de familii din Chișinău și Orhei.
Apartamentul social „Spre Independență”
07.10.2013
Anul inaugurării: 2007; Finanțatori: Monaco Aide et Presence, Vismara/Caritas Ambrosiana, Caritas Viena; Scop: integrarea socială a orfanilor și orfanilor social; Descriere: anual, câte 6-7 tinere ieșite din sistemul rezidențial, orfane sau din familii dezorganizate, sunt găzduite în cadrul Apartamentului social ”“ stabiliment social din Orhei. Serviciile oferite (asistență socială, psiphologică, spirituală, vocațională etc.) urmăresc creșterea gradului de autonomie personală și socială a tinerelor; Impact: a cincea generație de beneficiare a absolvit în mai 2012, iar în prezent aici se află alte 6 tinere.
Dezvoltăm solidaritatea socială
02.10.2013
Proiectul "Aproape de Aproapele" Anul lansării: 2013 Finanțatori: Caritas Viena (Austria), Caritas Ambrosiana (Italia), Vismara(Italia) Scop: crearea unui mecanism autohton de solidaritate socială prin colectarea bunurilor și redistribuirea acestora persoanelor aflate în dificultate. În cadrul său activează o cantină socială mobilă și un depozit de bunuri. Beneficiari: bătrâni, persoane fără adăpost, familii social-vulnerabile      
Proiectul „Young Diaconia”
10.10.2013
Proiectul „Young Diaconia” Anul lansării: 2007; Finanțator: Caritas Viena; Scop: creșterea numărului de tineri implicați în programele Diaconiei, prin sprijinirea participării lor în diverse activități de voluntariat, în beneficiul comunității; Descriere: prin acest proiect, se valorifică tânărul ca resursă capabilă de a schimba viața comunității, în acest sens a fost formată rețeaua „Orthonet”, formată de grupuri de tineri din diverse parohii ale Mitropoliei Basarabiei; Impact: au fost active 7 grupuri de voluntari (cca 130 de tineri), care s-au implicat în activități sociale la nivel de
Proiectul „Taberele Solidarității”
10.10.2013
Proiectul „Taberele de vară” Anul lansării: 2005; Parteneri: Caritas Ambrosiana și Bambini in Romania; Scop: promovarea voluntariatului și a activităților de animație în zonele rurale; Descriere: taberele de zi sunt organizate de către o echipă formată de voluntari din Italia și Republica Moldova. Programul fiecărei tabere conține: jocuri, activități de educație non-formală pentru copii și activități sociale (asistarea la domiciliu a bătrânilor, activități ecologice etc.). Fiecare tabără durează 6 zile; Impact: au fost organizate 4 tabere de vară în localitățile: Manta (r-nul Cahul), Răzălăi (r-nul
Proiectul „Cooperarea transfrontalieră pentru o viață fără drog”
10.10.2013
Proiectul „Cooperarea transfrontalieră pentru o viață fără drog” Anul lansării: 2011; Scop: prevenirea traficului și consumului de droguriși alcool; Finanțator: Uniunea Europeană prin Programul Operațional Comun România-Ucraina-Republica Moldova; Descriere: activitățile de bază ale proiectului vizează formarea unei rețele primare de intervenție comunitară și dezvoltarea unui program specializat de reabilitare pentru victimele traficului și consumului de droguri/alcool; Impact: 1579 de tineri din 20 de instituții de învățământ au participat la lecții de informare; 20 persoane au beneficiat de consiliere în cele 3 centre specializate din Chișinău, Orhei
Prima   »  Noutăți   »  Știri » Peste 50 de tone de produse alimentare au fost donate într-o singură zi, în cadrul campaniei „Masa Bucuriei”
Peste 50 de tone de produse alimentare au fost donate într-o singură zi, în cadrul campaniei „Masa Bucuriei”
23.04.2019   836 Accesări  
   

Deja de 10 ani, Misiunea Socială „Diaconia” uneşte inimile a mii de oameni şi mobilizează societatea la nivel naţional. 

De această dată, în cadrul campaniei ,,Masa Bucuriei”, desfășurată sâmbătă, 20 aprilie, în întreaga țară, au fost colectate 50 tone de produse alimentare. Toate donațiile acumulate se vor transforma în prânzuri calde, distribuite pe parcursul întregului an în cinci cantine sociale din țară și pachete alimentare distribuite persoanelor nevoiașe.

Campania s-a desfăşurat în peste 120 de magazine din 20 de localități din ţară, unde cei peste 1000 de voluntari au întâmpinat cumpărătorii cu îndemnul de a dona produse neperisabile pentru sprijinirea cantinelor sociale - serviciu unde zilnic vin după un prânz cald gratuit persoane vârstnice și persoane din familii sociale vulnerabile.

Pavel Juminschi, voluntar:,, Particip la ,,Masa Bucuriei” deja al doilea an consecutiv. Rezultatele de anul acesta mă bucură foarte mult, pe lângă faptul că m-am simțit bine, am căpătat o experiență de neuitat comunicând cu persoane din diverse domenii și colectând o cantitate enormă de produse alimentare. Le mulțumesc oamenilor care au răspuns pozitiv îndemnului meu de a dona, ei m-au făcut să mă simt special și să am puteri pentru toată ziua.”

Igor Belei, directorul Misiunii Sociale „Diaconia”: ,,În acest an, am ajuns într-o etapa a maturității, o manifestare a bunătății care are deja un deceniu. Mulți dintre partenerii noștri nu își închipuie sâmbăta Floriilor fără această acțiune de solidaritate. Am reușit în acest deceniu să unim oameni cu diferite viziuni, diferite obiective, dar care au găsit un punct care îi uneşte, şi anume grija faţă de cel aflat în nevoie. Mulţumim tuturor celor care au dăruit timp, resurse şi au contribuit la organizarea şi desfăşurarea campaniei. „Masa Bucuriei” ne demonstrează că prin coeziune naţională putem realiza lucruri mari.”

În campanie au fost implicate, în calitate de voluntari, mai multe persoane publice: Igor Cuciuc, Laurenţiu Popescu, Stela Boţan, Vlad Ţurcanu, Dorin Galben, Daniela Crudu, echipa Interakt Media, etc.

În acest an, mai multe echipe au organizat colecte de prânzuri calde în susţinerea cauzei, printre care: Parlamentul Republicii Moldova, Ambasada Suediei, FloMaster, IuteCredit, Linella, Summit Events, CivicFest, PromoLex, Ansamblul Crenguţă de Iederă, Indigo Ogilvy, Bemol.

Poţi să donezi un prânz cald pe întreaga perioada a anului:

Ø  Prin intermediul e-donații: http://bit.ly/2DkTcoi. Costul unui prânz la cantina mobilă este de 15 lei, iar cu 400 de lei asiguri hrana unui bătrân pentru o lună.

Ø   Prin intermediul terminalelor de plată în toate rețelele din oraș: MMPS și QIWI, Netto Pro, Run Pay.

În 2018, prin mobilizarea voluntarilor şi donatorilor au fost adunate 41 de tone de produse alimentare şi 150.000 de lei. Graţie acestor resurse au fost distribuite 3000 de pachete cu produse alimentare, iar zilnic, 300 de bătrâni au primit un prânz gratuit asigurat în cadrul celor 5 cantine ale organizațiilor implicate în campanie. Zilnic, doar la cantina mobilă „Aproape de Aproapele” din Chișinău vin după un prânz cald peste 180 de persoane.

Campania este organizată cu  binecuvântarea ÎPS Petru, Arhiepiscop al Chişinăului, Mitropolit al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor și susținerea partenerilor:

Magazine implicate în campanie: Green Hills, Velmart, Linella, IMC Market, Metro, Family Market, Nr1 Market, Fidesco, Fourchette, Slavena Market

Parteneri media TV: Moldova 1şi Moldova 2

Parteneri media: Forum.md, Agora, Ea.md, Civic Fest, Diez.md, Zugo.md, Radio Chișinău, Radio Noroc,Vocea Basarabiei, Radio Europa Liberă.

Parteneri:Ministerul Apărării al Republicii Moldova, Coca – Cola Moldova, Aridami, Apa Bună

 Parteneri logistici:  Nanu Market, Petrom Moldova

Parteneri locali: Help Age, NeoUmanist, Ajută un Om, Regina Pacis şi parohiile ortodoxe ale Mitropoliei Basarabiei din localităţile implicate în campanie.

 

Tel. (+373 22) 46-32-28, (+373 22) 46-32-31, (+373 22) 46-32-34      Fax.     (+373 22) 46-32-29; E-mail: office@diaconia.md
Adresa:   Str. Criuleni 22 (Cartierul Posta Veche), Chisinau, Republica Moldova vezi pe hartă
Total vizitatori: 1068614 |  ieri: 288 |  azi: 62 |  Online: 8