Domenii de intervenție

Proiectul "În brațele mamei"-sprijin pentru mamele aflate în pragul disperării
01.10.2013
Anul inaugurării: 2010; Finanțatori: Caritas Viena, Caritas Ambrosiana, Monaco Aide et Presence, Church World Service. Scopul proiectului este asigurarea dreptului fiecărui copil de a crește în familie. Proiectul presupune cazarea în Centrul maternal  a cuplurilor-mamă copil/gravidelor în cazurile de emergență pentru o perioadă determinată. Echipa multidisciplinară elaborează un plan individual de intervenție prin care se urmărește consolidarea relației dintre mamă și copil, formarea deprinderilor de îngrijire a copilului, gestionarea resurselor etc., în vederea creării unui mecanism de viață autonomă; asistarea în comunitate a cuplurilor
Proiectul "Brațele părintești"
07.10.2013
Anul lansării: 2011; Finanțator: Episcopia Ortodoxă Română a Italiei; Scop: susținerea familiilor social-vulnerabile; Descriere: proiectul presupune asistarea la distanță a unor familii social-vulnerabile; lunar acestea beneficiază, după necesitate, de asistență materială (produse alimentare, igienice, rechizite școlare etc), precum și de servicii de asistență juridică, psihologică și sprirituală; Impact: au fost susținute 20 de familii din Chișinău și Orhei.
Apartamentul social „Spre Independență”
07.10.2013
Anul inaugurării: 2007; Finanțatori: Monaco Aide et Presence, Vismara/Caritas Ambrosiana, Caritas Viena; Scop: integrarea socială a orfanilor și orfanilor social; Descriere: anual, câte 6-7 tinere ieșite din sistemul rezidențial, orfane sau din familii dezorganizate, sunt găzduite în cadrul Apartamentului social ”“ stabiliment social din Orhei. Serviciile oferite (asistență socială, psiphologică, spirituală, vocațională etc.) urmăresc creșterea gradului de autonomie personală și socială a tinerelor; Impact: a cincea generație de beneficiare a absolvit în mai 2012, iar în prezent aici se află alte 6 tinere.
Dezvoltăm solidaritatea socială
02.10.2013
Proiectul "Aproape de Aproapele" Anul lansării: 2013 Finanțatori: Caritas Viena (Austria), Caritas Ambrosiana (Italia), Vismara(Italia) Scop: crearea unui mecanism autohton de solidaritate socială prin colectarea bunurilor și redistribuirea acestora persoanelor aflate în dificultate. În cadrul său activează o cantină socială mobilă și un depozit de bunuri. Beneficiari: bătrâni, persoane fără adăpost, familii social-vulnerabile      
Proiectul „Young Diaconia”
10.10.2013
Proiectul „Young Diaconia” Anul lansării: 2007; Finanțator: Caritas Viena; Scop: creșterea numărului de tineri implicați în programele Diaconiei, prin sprijinirea participării lor în diverse activități de voluntariat, în beneficiul comunității; Descriere: prin acest proiect, se valorifică tânărul ca resursă capabilă de a schimba viața comunității, în acest sens a fost formată rețeaua „Orthonet”, formată de grupuri de tineri din diverse parohii ale Mitropoliei Basarabiei; Impact: au fost active 7 grupuri de voluntari (cca 130 de tineri), care s-au implicat în activități sociale la nivel de
Proiectul „Taberele Solidarității”
10.10.2013
Proiectul „Taberele de vară” Anul lansării: 2005; Parteneri: Caritas Ambrosiana și Bambini in Romania; Scop: promovarea voluntariatului și a activităților de animație în zonele rurale; Descriere: taberele de zi sunt organizate de către o echipă formată de voluntari din Italia și Republica Moldova. Programul fiecărei tabere conține: jocuri, activități de educație non-formală pentru copii și activități sociale (asistarea la domiciliu a bătrânilor, activități ecologice etc.). Fiecare tabără durează 6 zile; Impact: au fost organizate 4 tabere de vară în localitățile: Manta (r-nul Cahul), Răzălăi (r-nul
Proiectul „Cooperarea transfrontalieră pentru o viață fără drog”
10.10.2013
Proiectul „Cooperarea transfrontalieră pentru o viață fără drog” Anul lansării: 2011; Scop: prevenirea traficului și consumului de droguriși alcool; Finanțator: Uniunea Europeană prin Programul Operațional Comun România-Ucraina-Republica Moldova; Descriere: activitățile de bază ale proiectului vizează formarea unei rețele primare de intervenție comunitară și dezvoltarea unui program specializat de reabilitare pentru victimele traficului și consumului de droguri/alcool; Impact: 1579 de tineri din 20 de instituții de învățământ au participat la lecții de informare; 20 persoane au beneficiat de consiliere în cele 3 centre specializate din Chișinău, Orhei
Prima   »  Noutăți   »  Știri » Rezultatele campaniei „Masa Bucuriei” 2018: au fost colectate 41 de tone de produse alimentare pentru oamenii nevoiaşi
Rezultatele campaniei „Masa Bucuriei” 2018: au fost colectate 41 de tone de produse alimentare pentru oamenii nevoiaşi
03.04.2018   2593 Accesări  
   

 

Mii de oameni au răspuns îndemnului Misiunii Sociale „Diaconia”, donând sâmbătă, 31 martie, produse alimentare destinate persoanelor nevoiașe, în cadrul campaniei de Paști „Masa Bucuriei”. Astfel, grație implicării și solidarizării comune,  s-au adunat 41de tone de produse alimentare din care se vor pregăti pachete alimentare ce vor fi distribuite în ajunul Sărbătorilor de Paști, dar și sub formă de prânzuri calde la cinci cantine sociale ale Diaconiei și partenerilor sociali ai campaniei.

Campania s-a desfăşurat în peste 100 de magazine din 22 de localități din ţară, unde cei peste 1000 de voluntari au întâmpinat cumpărătorii cu îndemnul de a dona produse neperisabile pentru sprijinirea cantinelor sociale - serviciu unde zilnic vin după un prânz cald gratuit persoane vârstnice și persoane din familii sociale vulnerabile.

Voluntară, Veronica Țurcanu : „Am acceptat din prima să fiu voluntar în această campanie, fiindcă mi se pare un lucru absolut normal să te gândești nu numai la tine, dar și la sufletul și dispoziția celor mai triști decât noi. Am avut o experiență unică și mă bucur că am întâlnit foarte mulți oameni care deja cunosc această campanie și de fiecare dată sunt receptivi. ”

Directorul Misiunii Sociale „Diaconia”, Igor Belei: ”În această sâmbătă, am văzut mai mulţi oameni cunoscuţi sau mai puţin cunoscuţi care au venit împreună la acest demers de solidaritate și care au trăit bucuria dăruirii. Faptul că am fost mulţi a schimbat atitudini şi în cele din urmă a mişcat şi cele mai reci inimi. După o zi lungă, roadele bunătăţii sunt suficient de multe ca să putem hrăni bătrânii, familii și oameni în deznădejde. Credem cu tărie că aceste gesturi vor deveni parte a comportamentului zilnic, iar speranţa pe care nouă ne-a oferito Hristos prin Învierea Sa, reușim să o transmitem din familiile noastre spre cei ce au nevoie de ea.”

În campanie au fost implicate, în calitate de voluntari, mai multe persoane publice:  Vlad Țurcanu şi familia, Cătălin Josan, Igor Cuciuc, Ruxana, Vlad Marcoci şi familia, Ilona Spataru, Andrei Porubin, Patric Hanganu, Serj Kuzenkoff, Stela Botan. Ei au acceptat să îmbrace vesta galbenă pe care scrie „voluntar” și să poarte mesajul campaniei în fața fiecărui cumpărător .

Misiunea Socială Diaconia aduce mulţumiri speciale voluntarilor, donatorilor şi tuturor celor care au contribuit la organizarea şi desfăşurarea campaniei.

În 2017, prin mobilizarea voluntarilor şi donatorilor au fost adunate 37 de tone de produse alimentare şi 120.000 de lei. Graţie acestor resurse au fost distribuite 3000 de pachete cu produse alimentare, iar zilnic, 300 de bătrâni au primit un prânz gratuit asigurat în cadrul celor 5 cantine ale organizațiilor implicate în campanie.  Zilnic, doar la cantina mobilă „Aproape de Aproapele” din Chișinău vin după un prânz  cald peste 180 de persoane.

Campania de Paşti a fost organizată cu binecuvântarea ÎPS Petru, Arhiepiscop al Chişinăului, Mitropolit al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor. 

Magazine implicate în campanie: Green Hills, Velmart, Linella, UniMarket, IMC Market, Metro, Family Market, Nr1 Market.

Parteneri logistici:  Cangurul.md, Nanu Market, Petrom Moldova.

Parteneri media: Agora, Ea.md, Unimedia, Timpul, Ziarul de Gardă, Civic Fest, Diez.md, Zugo.md, Radio Chișinău, Radio Studentus, Ştiri Pozitive, Radio Noroc, 10 Tv, Radio Noroc.

Parteneri locali: Help Age, NeoUmanist, Regina Pacis şi parohiile ortodoxe ale Mitropoliei Basarabiei din localităţile implicate în campanie.

 

 

 

Tel. (+373 22) 46-32-28, (+373 22) 46-32-31, (+373 22) 46-32-34      Fax.     (+373 22) 46-32-29; E-mail: office@diaconia.md
Adresa:   Str. Criuleni 22 (Cartierul Posta Veche), Chisinau, Republica Moldova vezi pe hartă
Total vizitatori: 906115 |  ieri: 203 |  azi: 28 |  Online: 0